Структура за темами

  • Загальне

    Доброго ранку, шановні учні 10 - Б класу!  27. 02.24, 28.02.24 та 29.02.24  продовжуємо працювати дистанційно, синхронно. Переходьте за посиланням (одне на всі 3 дні)  http://meet.google.com/vzo-adwc-ywtприєднуйтеся (згідно розкладу).   

    Шановні учні 10 -Б класу!  21. 02.24   та 22.02.24 працюємо дистанційно, синхронно.

    Переходьте за посиланням   ( як 21. 02.24,   так і  22.02.24 ) http://meet.google.com/noj-saso-iyk , приєднуйтеся (згідно розкладу).  Успіхів! 


    Шановні учні 10 - Б класу! Сьогодні, 20.02.24 працюємо дистанційно, асинхронно. 
    Тема уроку: Взаємозв’язок між генотипом і фенотипом. Взаємодія неалельних генів (компліментарність,  епістаз, полімерія).

    Опрацюйте § 64  та матеріал відеопрезентації  Для запису у зошит задач скористайтеся матеріалами  на Classroom. Успіхів!

    Нагадую, хто не пройшов тест  " Генетика. Задачи"- переходьте за посиланням та виконуйте!


    Шановні учні 10 - Б класу!  14.02.24  та 15.02.24 працюємо дистанційно, асинхронно. 

    Тема: Розв’язування типових задач з генетики.


    Працюйте за завданнями на Classroom. Нагадую: у зошиті мають бути не лише розв’язки задач, а й умови!


    Шановні учні 10 - Б класу!  13.02.24  працюмо дистанційно, синхронно. Переходьте за посиланням   http://meet.google.com/noj-saso-iyk , приєднуйтеся (згідно розкладу).  Успіхів! 

    Шановні учні 10 -Б класу! Запрошую вас до співпраці у віртуальному класі ! 

    Нагадую : код класу на Ciass room  - iz53oy3

     Успіхів у роботі.


        

    А Л Г О Р И Т М  Р О Б О ТИ:

     1. Відкрийте Gmail пошту через свій обліковий запис
    2. Угорі справа у додатках Google (дев’ять крапок) знайдіть Google Classroom та відкрийте його
    3. Зверху справа можна побачити « + », натиснувши його відкрийте серед вкладок « Приєднатися до класу »
    4. Після цього з’явиться надпис « Приєднатися до класу". 
    5. Уведіть код курсу, а саме 

                       iz53oy3                          

     

     
    та приєднайтеся, у вас з’явиться створений клас « 10 - Б клас (біотехнологічний)» 
                  (УВАГА: до Google Classroom приєднумося із власного акаунта !!!)
    7*. Те ж саме можна зробити із мобільного телефона, встановивши мобільний додаток Google Classroom за допомогою Google Play Маркет


      
  • Тема 3


    Складові здоровя людини. Антропогенетика, медична генетика, євгеніка. Людина як обєкт генетичних досліджень. Генетика особистості (§25).  Шляхи передачі інформації в живих системах (центральна догма). Реплікація, транскрипція, трансляція. Основні ферменти, що забезпечують функціонування нуклеїнових кислот (полімерази, гелікази, топоізомерази та ін.) (§56).  Сучасні уявлення про структуру гена. Некодувальні послідовності ДНК (§57).  Генетичний код та його властивості (§29).  Генетична система прокаріотичних (нуклеоїд, плазміди) та еукаріотичних (пласти) клітин (§35).  Геном. Регуляція активності генів (§57).  Генетика – наука про закономірності успадкування ознак та їх мінливість. Основні етапи розвитку генетики (§34).  Методи генетичних досліджень (гібридологічний, близнюковий, цитологічний, популяційний (статистичний), біохімічний, молекулярно-біологічний). .§58. Генетична термінологія і символіка (§59).  Гібридологічний метод. Типи схрещувань. Закономірності успадкування, встановлені Г. Менделем. Закон чистоти гамет. Їх цитологічні основи. Розв’язування типових задач з генетики. (§60).  Множинний алелізм. Взаємодія алельних генів. Плейотропія. §61 Хромосомна теорія спадковості. Зчеплене успадкування. Кросинговер (§63).  Групи зчеплення генів. Генетичні карти хромосом. Генетика статі. Генетичні основи визначення статі у різних груп організмів. Успадкування, зчеплене зі статтю.§63. Взаємозв’язок між генотипом і фенотипом. Взаємодія неалельних генів (компліментарність,  епістаз, полімерія). Генотип як цілісна система (§64).  

     



    Схема біосинтезу білків.




  • Тема 2. Обмін речовин та енергії (1)

    Потреба  людини у речовинах і хімічних елементах. Перетворення речовин в організмі людини (§22,23). Джерела енергії і речовин для організмів. Органічні і неорганічні речовини, необхідні для життєдіяльності організмів (§22). Типи живлення організмів за джерелом енергії та джерелом Карбону (§24). Субстрати, умови, етапи метаболізму. Хімічні й фізичні основи метаболізму. Фактори, що впливають на метаболізм. Внутрішнє середовище організму та підтримання його сталості  (§24). Транспортування речовин через мембрану в клітину (§25). Типи гетеротрофного живлення за механізмом поглинання і джерелом органічних речовин  (§33). Надходження газів до організмів тварин. Виникнення і еволюція дихальної системи. Різновиди органів дихання і принципів організації дихальних систем (§31). Надходження газів до організмів рослин і грибів. Роль продихів. Всмоктування речовин з ґрунту (§32 ). Дифузія. Білки-транспортери. Мікротрубочки й моторні білки: динеїни і кінезини. Везикулярний транспорт (§22). Транспорт речовин у кишковопорожнинних, губок, плоских і круглих червів. Поняття про гідролімфу, гемолімфу, кров. Основні компоненти кровоносної системи. Типи кровоносних систем. Еволюція кровоносних систем (§28). Транспортні функції крові (транспорт білків, жирів, вуглеводів, йонів, гормонів, вітамінів, продуктів екскреції). Основні транспортні білки крові (альбуміни, глобуліни).

    Гемоглобін. Транспорт газів. Дихальні пігменти безхребетних і хребетних. Роль міоглобіну у транспорті кисню в мязах(§29,§30). Провідна тканина. Еволюція транспортної системи у рослин (§27). Переміщення води і мінеральних речовин у горизонтальній площині кореня та стебла. Поняття про осмотичний та тургорний  тиск, сисну силу. Апопластичний та симпластичний шлях транспорту води та мінеральних речовин (§26). Механізми транспорту речовин по ксилемі. Шляхи пересування води у листках. Будова ситоподібних трубок. Механізм переміщення речовин по флоемі (§26, 27). Основні функції травлення. Зовнішнє травлення у павуків та личинок жуків-плавунців. Позаклітинне травлення у бактерій, архей, грибів, хижих рослин. Локалізація і функціонування травних ферментів цих організмів (§33,35). Внутрішньоклітинне травлення. Формування первинних та вторинних лізосом. Гідролітичні ферменти. Залишкові тільця. Аутофагоцитоз і автоліз. Роль протеосом у розщепленні білків клітини (§34). Порожнинне травлення у багатоклітинних організмів. Пристінкове травлення на поверхні мікроворсинок тонкого кишківника. Будова мікроворсинок. Активний та пасивний процес всмоктування речовин у кишківнику (§36). Травлення у товстому кишківнику. Розщеплення клітковини. Поняття про пробіотики і  пребіотики. Синтез вітамінів у товстому кишківнику (§37).




  • Репродукція

    Репродукція молекул. Реплікація ДНК (етапи, фактори, регуляція, значення). Зворотна транскрипція: механізми, значення. Місце вірусів у системі органічного світу. Особливості будови і процесів життєдіяльності вірусів рослин, тварин, бактерій. Шляхи проникнення вірусів у клітини і організм хазяїна (д/з.§ 72,73). Поняття про віроїди, пріони. Значення їх у природі і житті людини. Будова і особливості репродукції різних систематичних груп вірусів та пріонів (д/з.§ 76). Загальна характеристика інфекційного процесу, викликаного вірусами. Гіпотези виникнення вірусів. Значення вірусів у процесі еволюції (д/з.§ 74,75).  Репродукція прокаріотичних клітин. Бінарний поділ. Репродукція еукаріотичних клітин. Каріотип. Порівняння наборів хромосом різних видів (д/з §77,78). Життєвий цикл клітин. Інтерфаза, її періоди, значення, регуляція (д/з78,79). Структурна організація інтерфазного хроматину. Будова нуклеусом. Типи та значення основних та кислих білків (д/з §80). Способи репродукції клітин. Мітоз (каріокінез та цитокінез). Фази мітозу, їх тривалість, біологічне значення. Структурні зміни хроматину на різних етапах  мітозу. Морфологічна будова метафазної хромосоми (д/з §81). Порушення процесу мітозу. Цитокінез у рослин та тварин. Типи мітозу. Регуляція мітозу (д/з §82). Мейоз, його фази. Кросинговер. Порушення мейозу. Біологічне значення мейозу у рослин і тварин (д/з §83,84). Прямий поділ – амітоз. Значення приклади. Старіння і загибель клітин. Апоптоз, некроз. Клітинні технології в біології та медицині (д/з §85). Форми розмноження організмів. Нестатеве і статеве розмноження: цитологічні основи, форми, біологічне значення. Способи нестатевого розмноження прокаріотів, грибів, рослин, тварин. Поліембріонія. Клонування. Використання вегетативного розмноження рослин та грибів у агрокультурі (д/з §87,88,89). Способи статевого розмноження. Будова статевих клітин різних систематичних груп організмів (д/з §90). Гаметогенез у рослин та грибів, у тварин на прикладі ссавців.  Будова статевих залоз. Особливості сперматогенезу  та овогенезу у людини (д/з §91,92). Фактори регуляції гаметогенезу. Еволюція статевого розмноження  (д/з § 93). Запліднення: форми, етапи, значення. Запліднення у нижчих, вищих спорових та голонасінних рослин. Подвійне запліднення у покритонасінних рослин (д/з §94). Зовнішнє та внутрішнє запліднення у тварин. Партеногенез. Апоміксис. Неотенія. Педогенез (д/з §95). Етапи запліднення у людини. Причини порушення процесів запліднення у людини. Екстракорпоральне запліднення. Способи контрацепції (д/з §96). Механізми визначення статі. Стать і гендер у людини. Гермафродитизм. Типи народження (д/з §97).