Структура за темами

  • Загальне

  • Підручник з української мови. 10 клас. Профільний рівень

  • Тест "Частини мови"

    Виконайте тестові завдання у форматі НМТ з теми "Частини мови"..

    Тривалість виконання завдань - 40 хвилин.

    Максимальна оцінка - 12 балів.


  • 24 січня 2024 року

    Домашнє завдання


    Тема. Лексичні та фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство української мови.


    1. Пригадайте теоретичний матеріал з теми «Синоніми. Антоніми. Фразеологічні синоніми та антоніми». Для цього перейдіть за покликаннями:
    https://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/10-klas/poniattia-normi-v-suchasnii-ukrayinskii-literaturnii-movi-326692/leksichni-i-frazeologichni-sinonimi-antonimi-sinonimichne-bagatstvo-ukra_-327029/re-a782d002-b1b2-4ce0-be07-86b1bebfe71e
    https://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/10-klas/poniattia-normi-v-suchasnii-ukrayinskii-literaturnii-movi-326692/leksichni-i-frazeologichni-sinonimi-antonimi-sinonimichne-bagatstvo-ukra_-327029/re-82fbd7ab-2f6d-4c14-afa3-63a949b8da92
    https://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/10-klas/poniattia-normi-v-suchasnii-ukrayinskii-literaturnii-movi-326692/leksichni-i-frazeologichni-sinonimi-antonimi-sinonimichne-bagatstvo-ukra_-327029/re-676ce271-6a84-4748-be0b-9bed04517173
    2. Виконайте практичні завдання з теми.
    1) Згрупуйте подані фразеологізми-синоніми відповідно до їх значення:
    ·       «швидко зникнути»;
    ·       «безслідно зникнути»;
    ·       «викривати»;
    ·       «мовчати»;
    ·       «тривожитися»;
    ·       «коритися»;
    ·       «перебільшувати»;
    ·       «багато»;
    ·       «мати досвід».
    Не знаходити місця; як піску морського; летіти стрімголов; згущувати фарби; справляти мовчанку; нестися щодуху; ходити по струні; поминай як звали; зуби з’їсти; бувати в бувальцях; розкривати карти; тільки й бачили; кури не клюють; не зронити ні слова; і слід захолонув; сидіти як на голках; хоч греблю гати; тримати язика за зубами; пройти крізь вогонь і воду;  ходити в шорах; робити з мухи слона; і сліду не лишилося; змотувати вудки; показувати п’яти; собаку з’їсти; прикусити язика; виводити на чисту воду; води в рот набрати; зривати маску; мати страх на душі.
    2) Запишіть фразеологізми-антоніми парами. У дужках вкажіть їх лексичні відповідники.

    у рот води набрати

    на ладан дише

    справляти реготи

    рукою подати

    гнути спину

    ударити лихом об землю

    жити як кішка з собакою

    перебиватися з хліба на воду

    кури не клюють

    з рідного батька здере

    жити душа в душу

    ні за холодну воду не братися

    ревма ревти

    повісити носа

    за тридев’ять земель

    останнє віддасть

    як кіт наплакав

    теревені правити

    жити на широку ногу

    кров з молоком


    • Посилання на уроки української мови та літератури для учнів 10 – Г класу

      Посилання на уроки української мови та літератури для учнів 10 – Г класу http://meet.google.com/eii-cvgj-xzi

      • УРОК 72 (07 лютого)

        Тема. Складання конспекту тексту наукового стилю (практично).

        Завдання до уроку

        1.    Опрацюйте матеріал «Конспект уроку. Науковий стиль; його особливості». Законспектуйте його.

        2.    Укладіть конспект (текстовий або з використанням схем, таблиць) до теми уроку «Зміни приголосних при додаванні суфіксів -ськ-, -ств-» (І варіант); «Спрощення у групах приголосних» (ІІ варіант). Обов’язково вкажіть винятки, що стосуються правил, які ви опрацьовували.

        Поділіться фотографіями своїх конспектів у спільній групі Viber з української мови та літератури.

        3.    Вивчіть опрацьований матеріал. Підготуйтеся до його представлення перед однокласниками.

        Бажаю успіху!!!


        Увага! Виконані домашні завдання надішліть своєму вчителю для перевірки в день проведення уроку!



      • УРОК 68 (27 січня)

        Тема. Правопис префіксів з-, с-, зі-; пре-, при-, прі-.
        Завдання до уроку
        1.    Опрацювати зміст параграфа 36 «Орфограми в префіксах та суфіксах» (С. 179 – 181).
        2.    Опрацювати таблицю «Правопис префіксів пре-, при-, прі-»
        3.    Виконати вправи 279, 280 та 278.




      • 10 – Г клас. 11 жовтня 2022 року

        Тема. Поняття милозвучності. Чергування у-в, і-й як засіб милозвучності.

        Завдання до уроку

        1.    Ознайомтеся з матеріалами ВШО (Тема 5. Урок 24. «Орфоепічна помилка. Милозвучність. Чергування у – в, і – й як засіб милозвучності»).

        1)    Перегляньте навчальне відео.

        2)    Виконайте тестові завдання для самоперевірки.

        2.    Опрацюйте матеріал параграфа 14; повторіть правила чергування у – в, і – й. Для цього скористайтеся опорним конспектом (ОК).

        3.    Виконайте вправу 100 з підручника (усно).

        4.    Виконайте вправи 101, 102 з підручника (письмово).




      • 10 – Г клас. 13 жовтня 2022 року (2 уроки)

        Тема. Чергування [о] та [е] з [і]. Чергування [о] і [е] з нулем звука. Чергування [о] з [е] після [ж], [ч], [ш], [дж] та [й].

        Завдання до уроку

        1.    Перегляньте навчальне відео за посиланням

        2.    Опрацюйте матеріал параграфа 14

        3.     Ознайомтеся з матеріалами презентації «Основні чергування голосних та приголосних звуків при словозміні та словотворенні»; стисло законспектуйте матеріал.

        4.    Виконати вправи 92 та 98 письмово; записати, які чергування звуків відбуваються при словозміні чи словотворенні в словах.




      • Тема 11